Bilge sözler

| 26 Şubat 2013 Salı



- 1 -

Büyük olmak için hiç kimseye iltifat etmeyeceksin, hiç kimseyi aldatmayacaksın. Memleket için gerçek ülkü ne ise onu görecek, o hedefe yürüyeceksin. Herkes sana karşı çıkacaktır, önüne sonsuz engeller yığacaklardır, fakat sen bunlara dayanıklı olacaksın. Kendini büyük değil, küçük, zayıf, kimsesiz ve araçsız kabul ederek, hiç kimseden yardım gelmeyeceğine inanarak, bu engelleri aşacaksın. Bundan sonra da sana "büyüksün" derlerse, bunu söyleyenlere gülüp geçeceksin.
(Mustafa Kemal Atatürk)

- 2 -

Başarının sırrını bilmiyorum ama başarısızlığın yolu herkesi memnun etmeye çalışmaktan geçer.
(Bill Cosby)

- 3 -

Güvenilmek sevilmekten daha büyük bir iltifattır.
(George MacDonald)

- 4 -

Kalp neyle doluysa, dudaklardan o dökülür.
(Goethe)

- 5 -

Düşman isterseniz dostlarınızı geçmeye çalışınız. Dost isterseniz, bırakın, dostlarınız sizi geçsin.
(La Rochefoucauld)

- 6 -

Günümüzde insanlar, yalnızca fiyatı biliyorlar, değeri değil.
(Oscar Wilde)

- 7 -

Hedefi olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım edemez.
(Montaigne)

- 8 -

Bu dahil bütün genellemeler yanlıştır.
(Friedrich Nietzsche)

- 9 -

Dahiliğin mutlak bir sınırı vardır, aptallığın asla.
(Albert Einstein)

- 10 -

Ailesiyle vakit geçirmeyen bir erkek, asla gerçek bir erkek olamaz.
(Don Vito Corleone)

- 11 -

Aklın yoksa yandın, ya kalbin yoksa o zaman sen zaten yoksun ki.
(Hz. Mevlana)

- 12 -

Beni öldürmeyen her şey beni güçlendirir.
(Friedrich Nietzsche)

- 13 -

Dün iptal edilmiş bir çektir, yarın emre hazır bir senettir,  bugûn ise peşin paradır. Bugûnden yararlanınız.
(Kay Lydns)

- 14 -

Dünyaya geldiğimiz gün bir yandan yaşamaya, bir yandan ölmeye başlarız.
(Michel de Montaigne)

- 15 -

Eğer sizden sokakları süpürmeniz istenirse Micheangelo'nun resim yaptığı Beethoven'ın beste yaptığı veya Shakespeare'in şiir yaptığı gibi süpürün. O kadar güzel süpürülsün ki gökteki ve yerdeki herkes durup Burada dünyanın en iyi çöpçüsü yaşıyormuş desin..
(Martin Luter King)

- 16 -

Bir şeyleri yarım bileceğine, bir şey bilme daha iyi.
(Nietszche)

- 17 -

Yaşam, çok zalim bir öğretmendir. Önce sınav yapar, sonra dersi verir.
(Andre Gide)

- 18 -

Başarılarım, gençliğimdeki hayallerimin ürünüdür.
(Napoleon Bonaparte)

- 19 -

Benim naçiz vücudum elbet birgün toprak olacaktır. Fakat Türkiye Cumhuriyeti ilelebet payidar kalacaktır.
(Mustafa Kemal Atatürk)

- 20 -

Cesaret korkunun yokluğu değil, korkuya direnmek, korkuya hükmetmektir.
(Mark Twain)

- 21 -

Dünyada görmek istediğiniz değişikliğin kendisi siz olun.
(Mahatma Gandhi)

- 22 -

Akıllı insanlara gülmek, delilerin ayrıcalığıdır.
(Jean de La Bruyere)

- 23 -

Bir kimseyi tanımak istiyorsan, düşüp kalktığı arkadaşlarına bak.
(Hz. Mevlana)

- 24 -

Hayatta bir masal gibidir, ne kadar uzun olduğu değil nasıl yaşandığı önemlidir.
(Lucius Annaeus Seneca)

- 25 -

Kapına geldim ve ben olmaktan vazgeçtim.
Sen 'kim o' de yeter ki:
Çünkü, kim olmamı istiyorsan o olmaya geldim...
(Victor Hugo)

- 26 -

Duydum ki kapıma gelmiş, tokmak olmadığı için kapıya vurmadan geri dönmüşsün.
Bilmez misin, kalp kapısının tokmağa ihtiyacı yoktur; o ancak içeriden açılır...
(Hz. Mevlana)


- 27 -

Dünya; var gibi görünen bir yalan... Allah; yok gibi görünen bir gerçektir...
(Hz. Mevlana)


- 28 -

Bir haksızlık gördüğünüzde müdahale etmezseniz; Önce hakkınızı, arkasından da şerefinizi kaybedersiniz...
(Hz. Ali (r.a.))


- 29 -

Bazı şeyleri yarım bileceğine, bir şey bilme daha iyi...
(Nietszche)

0 yorum:

Yorum Gönder

Next Prev
▲Top▲